Couverture de The Prophet

The Prophet

Aperçu
Essayez pour 0,99 €/mois Essayer pour 0,00 €
Offre valable jusqu'au 12 décembre 2025 à 23 h 59.
Jusqu'à 90% de réduction sur vos 3 premiers mois.
Écoutez en illimité des milliers de livres audio, podcasts et Audible Originals.
Sans engagement. Vous pouvez annuler votre abonnement chaque mois.
Accédez à des ventes et des offres exclusives.
Écoutez en illimité un large choix de livres audio, créations & podcasts Audible Original et histoires pour enfants.
Recevez 1 crédit audio par mois à échanger contre le titre de votre choix - ce titre vous appartient.
Gratuit avec l'offre d'essai, ensuite 9,95 €/mois. Possibilité de résilier l'abonnement chaque mois.

The Prophet

De : Khalil Gibrán
Lu par : Jonathan Reese
Essayez pour 0,99 €/mois Essayer pour 0,00 €

3 mois pour 0,99 €/mois, puis 9,95 €/mois. Possibilité de résilier chaque mois. Offre valable jusqu'au 12 décembre 2025 à 23 h 59.

9,95 € par mois après 30 jours. Résiliez à tout moment.

Acheter pour 8,93 €

Acheter pour 8,93 €

3 mois pour 0,99 €/mois Offre valable jusqu'au 12 décembre 2025. 3 mois pour 0,99 €/mois, puis 9,95 €/mois. Offre soumise à conditions.J'en profite

À propos de ce contenu audio

Kahlil Gibran - poet, philosopher, and artist - was born in Lebanon in 1883 but spent his final 20 years of life living in the United States. The three books that compose this audiobook are collections of Gibran's aphorisms, parables, and poetic essays.

The first book, The Prophet, was originally published in 1923 and is considered Gibran's masterpiece. It is written in prose poetry in 28 parts, and deals with such topics as love, freedom, good and evil, religion, and death. It is a mystical and intensely subjective work, presenting the human soul as essentially noble and good.

In The Forerunner, originally published in 1920, Gibran asserts that "Nobody is to be blamed for our 'being' and 'having' but ourselves." Gibran makes it clear that we are our own destiny and not the toy of a blind fate.

Finally, the titular entity of The Madman, originally published in 1918, is not literally mentally unbalanced; on the contrary, he is perfectly healthy. His madness is only in the eyes of others. Gibran asserts that we tend to be what society expects from us, even though these expectations could be detrimental for the development of our self-identity. Oftentimes, we veil our true selves with masks out of fear of being ridiculed by others.

©1923 Public Domain (P)2008 Tantor
Poésie Spiritualité
Les membres Amazon Prime bénéficient automatiquement de 2 livres audio offerts chez Audible.

Vous êtes membre Amazon Prime ?

Bénéficiez automatiquement de 2 livres audio offerts.
Bonne écoute !

    Ces titres pourraient vous intéresser

    Couverture de The Untethered Soul
    Couverture de The Story of Philosophy
    Couverture de The Meditations of Marcus Aurelius
    Couverture de The Four Agreements
    Couverture de Sophie's World
    Couverture de Sand and Foam
    Couverture de Emotional Intelligence
    Couverture de Breaking the Habit of Being Yourself
    Couverture de How to Win Friends & Influence People
    Couverture de The Grapes of Wrath
    Couverture de Pure Human
    Couverture de The Courage to Be Disliked
    Couverture de All About Love
    Couverture de The Mountain Is You
    Couverture de Modern Man in Search of a Soul
    Couverture de Memories, Dreams, Reflections

    Avis de l'équipe

    Almost a century after its publication, The Prophet seems to resonate with audiences more than ever. Indeed, a 2009 New Yorker article cited Kahlil Gibran as the third best-selling poet of all time, behind only Shakespeare and Lao-tzu. Part of The Prophet’s appeal can surely be attributed to its breadth - its ability to deal with subjects ranging from the lofty abstraction of love and spirituality to the seemingly superficial notions of clothing and beauty. All of Gibran’s musings are shrouded in his ethereal, but practical, brand of mysticism, rendered here in the lilting velvet baritone of performer Jonathan Reese. Reese’s sonorous voice is itself almost hymnal, as the performer deftly captures the cadence of Gibran’s prose poetry.

    Aucun commentaire pour le moment