
Episode 3: Have We Been Thinking About ADHD All Wrong?
Impossible d'ajouter des articles
Désolé, nous ne sommes pas en mesure d'ajouter l'article car votre panier est déjà plein.
Veuillez réessayer plus tard
Veuillez réessayer plus tard
Échec de l’élimination de la liste d'envies.
Veuillez réessayer plus tard
Impossible de suivre le podcast
Impossible de ne plus suivre le podcast
-
Lu par :
-
De :
À propos de cette écoute
Drawing on her experience conducting thousands of evaluations and supporting families across clinical and school settings, Dr. Taylor discusses how ADHD is currently diagnosed, the significance of executive function development, and the importance of viewing ADHD on a continuum. She also dives into the challenges of diagnosing milder or more situational cases, the impact of co-occurring conditions, and the critical need to look at patterns over time.
Whether you're a parent, educator, or professional, this episode offers a grounded and thoughtful perspective—reminding us that asking good questions and staying open to new understanding is part of what it means to truly support kids with ADHD.
Mentioned in this episode:
- The TRAIT Tool: A self-monitoring and observation tool to track patterns and support clearer understanding
- Dr. Taylor’s earlier episode on co-occurring conditions
- Reflections on screens, stressors, and environmental influences on attention

Vous êtes membre Amazon Prime ?
Bénéficiez automatiquement de 2 livres audio offerts.Bonne écoute !
Ce que les auditeurs disent de Episode 3: Have We Been Thinking About ADHD All Wrong?
Moyenne des évaluations utilisateurs. Seuls les utilisateurs ayant écouté le titre peuvent laisser une évaluation.Commentaires - Veuillez sélectionner les onglets ci-dessous pour changer la provenance des commentaires.
Il n'y a pas encore de critique disponible pour ce titre.