Couverture de Creating a Learning Society

Creating a Learning Society

A New Approach to Growth, Development, and Social Progress

Aperçu
Essayez pour 0,99 €/mois Essayer pour 0,00 €
Offre valable jusqu'au 12 décembre 2025 à 23 h 59.
Jusqu'à 90% de réduction sur vos 3 premiers mois.
Écoutez en illimité des milliers de livres audio, podcasts et Audible Originals.
Sans engagement. Vous pouvez annuler votre abonnement chaque mois.
Accédez à des ventes et des offres exclusives.
Écoutez en illimité un large choix de livres audio, créations & podcasts Audible Original et histoires pour enfants.
Recevez 1 crédit audio par mois à échanger contre le titre de votre choix - ce titre vous appartient.
Gratuit avec l'offre d'essai, ensuite 9,95 €/mois. Possibilité de résilier l'abonnement chaque mois.

Creating a Learning Society

De : Joseph E. Stiglitz
Lu par : Sean Runnette
Essayez pour 0,99 €/mois Essayer pour 0,00 €

3 mois pour 0,99 €/mois, puis 9,95 €/mois. Possibilité de résilier chaque mois. Offre valable jusqu'au 12 décembre 2025 à 23 h 59.

9,95 € par mois après 30 jours. Résiliez à tout moment.

Acheter pour 24,71 €

Acheter pour 24,71 €

3 mois pour 0,99 €/mois Offre valable jusqu'au 12 décembre 2025. 3 mois pour 0,99 €/mois, puis 9,95 €/mois. Offre soumise à conditions.J'en profite

À propos de ce contenu audio

It has long been recognized that most standard of living increases are associated with advances in technology, not the accumulation of capital. Yet it has also become clear that what truly separates developed from less developed countries is not just a gap in resources or output but a gap in knowledge. In fact the pace at which developing countries grow is largely determined by the pace at which they close that gap. Therefore, how countries learn and become more productive is key to understanding how they grow and develop, especially over the long term.

In Creating a Learning Society, Joseph E. Stiglitz and Bruce C. Greenwald spell out the implications of this insight for both economic theory and policy. Taking as a starting point Kenneth J. Arrow's 1962 paper "Learning by Doing", they explain why the production of knowledge differs from that of other goods and why market economies alone are typically not efficient in the production and transmission of knowledge. Closing knowledge gaps, or helping laggards learn, is central to growth and development.

Combining technical economic analysis with accessible prose, Stiglitz and Greenwald provide new models of "endogenous growth", upending the received thinking about global policy and trade regimes. They show how well-designed government trade and industrial policies can help create a learning society; explain how poorly designed intellectual property regimes can retard learning; demonstrate how virtually every government policy has effects, both positive and negative, on learning; and argue that policymakers need to be cognizant of these effects. They provocatively show why many standard policy prescriptions, especially associated with "neoliberal" doctrines focusing on static resource allocations, impede learning and explain why free trade may lead to stagnation while broad-based industrial protection and exchange rate interventions may bring benefits, not just to the industrial sector but to the entire economy.

The volume concludes with brief commentaries from Philippe Aghion and Michael Woodford as well as from Nobel Laureates Kenneth Arrow and Robert Solow.

©2015 Columbia university Press (P)2016 Audible, Inc.
Développement commercial et entrepreneuriat Economie
Les membres Amazon Prime bénéficient automatiquement de 2 livres audio offerts chez Audible.

Vous êtes membre Amazon Prime ?

Bénéficiez automatiquement de 2 livres audio offerts.
Bonne écoute !
    Aucun commentaire pour le moment