
Conductor's Guide to Prokofiev
Impossible d'ajouter des articles
Désolé, nous ne sommes pas en mesure d'ajouter l'article car votre panier est déjà plein.
Veuillez réessayer plus tard
Veuillez réessayer plus tard
Échec de l’élimination de la liste d'envies.
Veuillez réessayer plus tard
Impossible de suivre le podcast
Impossible de ne plus suivre le podcast
Écoutez en illimité un large choix de livres audio, créations & podcasts Audible Original et histoires pour enfants.
Recevez 1 crédit audio par mois à échanger contre le titre de votre choix - ce titre vous appartient.
Gratuit avec l'offre d'essai, ensuite 9,95 €/mois. Possibilité de résilier l'abonnement chaque mois.
Acheter pour 8,98 €
-
Lu par :
-
Gerard Schwarz
-
De :
-
Gerard Schwarz
À propos de cette écoute
According to Aaron Copland, who met Prokofiev several times in the 1920s, "He was boyish, easily bored, and even impolite at times... He was very bright and outspoken, and I can't imagine that he would ever hide how he felt about anything." Once, when accompanying a singer in a performance of his songs, he reduced her to tears by berating her effort in front of the audience.
Schwarz uses musical excerpts from Prokofiev's "Classical" Symphony, Piano Concerto No. 3, and Romeo and Juliet to demonstrate how Prokofiev avoided the large scale and sweeping gestures of late-Romantic orchestral music in favor of lean sonorities, textural clarity, and concise architecture.
If you love the symphony, this hour of delightful entertainment and fascinating information will enrich your symphony experience like nothing else. See the entire Musically Speaking Collection here.©2005 Musically Speaking, Inc. (P)2005 Musically Speaking, Inc.
Vous êtes membre Amazon Prime ?
Bénéficiez automatiquement de 2 livres audio offerts.Bonne écoute !
Commentaires
"It's basic enough to be intelligible to musical beginners ¿ and intelligent enough to interest even the connoisseur. Seattle Symphony fans of Gerard Schwarz's Sunday "Musically Speaking" series know that Schwarz is one of the most articulate speakers on musical subjects." ( Seattle Times)
Aucun commentaire pour le moment