Gratuit avec l’offre d'essai

Écouter avec l’offre

  • The Bombardier Story

  • From Snowmobiles to Global Transportation Powerhouse, 2nd Edition
  • De : Larry MacDonald
  • Lu par : David Gutcheon
  • Durée : 9 h et 31 min

Écoutez en illimité un large choix de livres audio, créations & podcasts Audible Original et histoires pour enfants.
Recevez 1 crédit audio par mois à échanger contre le titre de votre choix - ce titre vous appartient.
Gratuit avec l'offre d'essai, ensuite 9,95 €/mois. Résiliez à tout moment.
Couverture de The Bombardier Story

The Bombardier Story

De : Larry MacDonald
Lu par : David Gutcheon
Essayer pour 0,00 €

9,95 € par mois après 30 jours. Résiliez à tout moment.

Acheter pour 17,91 €

Acheter pour 17,91 €

Utiliser la carte qui se termine par
En finalisant votre achat, vous acceptez les Conditions d'Utilisation. Veuillez prendre connaissance de notre Politique de Confidentialité et de notre Politique sur la Publicité et les Cookies.
Les membres Amazon Prime bénéficient automatiquement de 2 livres audio offerts chez Audible.

Vous êtes membre Amazon Prime ?

Bénéficiez automatiquement de 2 livres audio offerts.
Bonne écoute !

    Description

    Bombardier was under attach again. This time, the flack was coming from the president of Berlin-based Adtranz, the rail equipment subsidiary of DaimlerChrysler AG. In 1999, he traveled to Toronto and made a speech in which he warned that Adtranz was coming to challenge Montreal-based Bombardier on its home turf of North America. His motive was retaliation: He did not like Bombardier's invasion of Adtranz's European markets. So he was going to put the upstart from the hinterlands in its place. "The major player in the United States of the future will be, I believe, Adtranz," he predicted. 

    In the spring of 2001, Bombardier acquired Adtranz. The purchase more than doubled annual revenues at Bombardier's rail equipment division and catapulted Bombardier into the number one spot in the railway equipment industry, ahead of the rail divisions of Franco-British conglomerate Alstom and German industrial giant Siemens. 

    What made Bombardier's progression in rail equipment all the more remarkable is that it occurred while yet another progression was under way at Bombardier's aerospace group. In 1986, the company decided to enter the aerospace sector by acquiring business-jet maker Canadair Ltd. of Montreal. This was followed by acquisitions of several other ailing aerospace companies, including world-renowned Learjet. Turning around these floundering assets, Bombardier came out of nowhere to become, in a little more than a dozen years, the third-largest member of the civil aerospace manufacturing industry. Only US giant Boeing and European colossus, the Airbus consortium, are larger.

    ©2002 Larry MacDonald (P)2013 Gildan Media

    Autres livres audio du même :

    Narrateur

    Ce que les auditeurs disent de The Bombardier Story

    Moyenne des évaluations utilisateurs. Seuls les utilisateurs ayant écouté le titre peuvent laisser une évaluation.

    Commentaires - Veuillez sélectionner les onglets ci-dessous pour changer la provenance des commentaires.

    Il n'y a pas encore de critique disponible pour ce titre.