Couverture de Battlecry

Battlecry

Winning the Battle for the Mind with a Slogan That Kills

Aperçu
OFFRE D'UNE DURÉE LIMITÉE

3 mois gratuits
Essayer pour 0,00 €
Cette offre est valable du 16.09.2025 au 16.10.2025.
1 livre audio par mois au choix dans notre catalogue inégalé.
Écoutez des milliers de livres audio, podcasts et Audible Originals.
Après 3 mois, 9,95 €/mois.
Accédez à des ventes et des offres exclusives.

Battlecry

De : Laura Ries
Lu par : Chris Roman
Essayer pour 0,00 €

Après 3 mois, 9,95 €/mois. Cette offre est valable du 16.09.2025 au 16.10.2025. Résiliez à tout moment.

Acheter pour 13,42 €

Acheter pour 13,42 €

À propos de ce contenu audio

Why are most slogans and taglines ineffective? Because they're just words and a mind cannot understand words. A mind can only understand sounds.

Why do most Americans remember the battlecry of the French Revolution ("Liberté, égalité, fraternité") when they cannot remember the battlecry of the American Revolution?

Because the sounds of the words "Liberté, égalité, fraternité" rhyme and that's one of the powerful techniques for creating a memorable slogan. In addition to "rhyme", there are four other techniques outlined in my new book, Battlecry.

1. Rhyme: "Roto-Rooter, that's the name. And away go troubles down the drain."

2. Alliteration: "M&Ms melt in your mouth, not in your hands."

3. Repetition: "The few. The proud. The Marines."

4. Reversals: "Two great tastes that taste great together. Reese's peanut butter cups."

5. Double-entendre: "A diamond is forever."

You might think companies and their ad agencies would be wise to these techniques.

But few slogans actually use any of these memory-building tactics. In a recent survey of 266 advertising slogans, only 19 used any one of them.

©2015 Ries' Pieces Publishing (P)2017 Spoken Word Inc
Marketing et ventes
Les membres Amazon Prime bénéficient automatiquement de 2 livres audio offerts chez Audible.

Vous êtes membre Amazon Prime ?

Bénéficiez automatiquement de 2 livres audio offerts.
Bonne écoute !
    Aucun commentaire pour le moment