The Birth of Loud
Leo Fender, Les Paul, and the Guitar-Pioneering Rivalry That Shaped Rock 'n' Roll
Impossible d'ajouter des articles
Désolé, nous ne sommes pas en mesure d'ajouter l'article car votre panier est déjà plein.
Veuillez réessayer plus tard
Veuillez réessayer plus tard
Échec de l’élimination de la liste d'envies.
Veuillez réessayer plus tard
Impossible de suivre le podcast
Impossible de ne plus suivre le podcast
0,00 € les 60 premiers jours
Offre à durée limitée
3 mois pour 0,99 €/mois
Offre valable jusqu'au 12 décembre 2025 à 23 h 59.
Jusqu'à 90% de réduction sur vos 3 premiers mois.
Écoutez en illimité des milliers de livres audio, podcasts et Audible Originals.
Sans engagement. Vous pouvez annuler votre abonnement chaque mois.
Accédez à des ventes et des offres exclusives.
Écoutez en illimité un large choix de livres audio, créations & podcasts Audible Original et histoires pour enfants.
Recevez 1 crédit audio par mois à échanger contre le titre de votre choix - ce titre vous appartient.
Gratuit avec l'offre d'essai, ensuite 9,95 €/mois. Possibilité de résilier l'abonnement chaque mois.
Acheter pour 17,97 €
-
Lu par :
-
Pete Simonelli
-
De :
-
Ian S. Port
À propos de ce contenu audio
In the years after World War II, music was evolving from big-band jazz into rock ’n’ roll—and these louder styles demanded revolutionary instruments. When Leo Fender’s tiny firm marketed the first solid-body electric guitar, the Esquire, musicians immediately saw its appeal. Not to be out-maneuvered, Gibson, the largest guitar manufacturer, raced to build a competitive product. The company designed an “axe” that would make Fender’s Esquire look cheap and convinced Les Paul—whose endorsement Leo Fender had sought—to put his name on it. Thus was born the guitar world’s most heated rivalry: Gibson versus Fender, Les versus Leo.
While Fender was a quiet, half-blind, self-taught radio repairman, Paul was a brilliant but headstrong pop star and guitarist who spent years toying with new musical technologies. Their contest turned into an arms race as the most inventive musicians of the 1950s and 1960s—including bluesman Muddy Waters, rocker Buddy Holly, the Beatles, Bob Dylan, and Eric Clapton—adopted one maker’s guitar or another. By 1969 it was clear that these new electric instruments had launched music into a radical new age, empowering artists with a vibrancy and volume never before attainable.
In “an excellent dual portrait” (The Wall Street Journal), Ian S. Port tells the full story in The Birth of Loud, offering “spot-on human characterizations, and erotic paeans to the bodies of guitars” (The Atlantic). “The story of these instruments is the story of America in the postwar era: loud, cocky, brash, aggressively new” (The Washington Post).
Vous êtes membre Amazon Prime ?
Bénéficiez automatiquement de 2 livres audio offerts.Bonne écoute !
Aucun commentaire pour le moment