Gratuit avec l’offre d'essai

Écouter avec l’offre

  • Before Journalism Schools: How Gilded Age Reporters Learned the Rules

  • Journalism in Perspective
  • De : Randall S. Sumpter
  • Lu par : Kevin Moriarty
  • Durée : 5 h et 4 min

Écoutez en illimité un large choix de livres audio, créations & podcasts Audible Original et histoires pour enfants.
Recevez 1 crédit audio par mois à échanger contre le titre de votre choix - ce titre vous appartient.
Gratuit avec l'offre d'essai, ensuite 9,95 €/mois. Résiliez à tout moment.
Couverture de Before Journalism Schools: How Gilded Age Reporters Learned the Rules

Before Journalism Schools: How Gilded Age Reporters Learned the Rules

De : Randall S. Sumpter
Lu par : Kevin Moriarty
Essayer pour 0,00 €

9,95 € par mois après 30 jours. Résiliez à tout moment.

Acheter pour 17,91 €

Acheter pour 17,91 €

Utiliser la carte qui se termine par
En finalisant votre achat, vous acceptez les Conditions d'Utilisation. Veuillez prendre connaissance de notre Politique de Confidentialité et de notre Politique sur la Publicité et les Cookies.
Les membres Amazon Prime bénéficient automatiquement de 2 livres audio offerts chez Audible.

Vous êtes membre Amazon Prime ?

Bénéficiez automatiquement de 2 livres audio offerts.
Bonne écoute !

    Description

    Randall Sumpter questions the dominant notion that reporters entering the field in the late 19th century relied on an informal apprenticeship system to learn the rules of journalism. Drawing from the experiences of more than 50 reporters, he argues that cub reporters could and did access multiple sources of instruction, including autobiographies and memoirs of journalists, fiction, guidebooks, and trade magazines. Arguments for “professional journalism” did not resonate with the workaday journalists examined here. These news workers were more concerned with following a personal rather than a professional code of ethics, and implemented their own work rules. Some of those rules governed “delinquent” behavior. While scholars have traced some of the connections between beginning journalists and learning opportunities, Sumpter shows that much more can be discovered, with implications for understanding the development of journalistic professionalism and present-day instances of journalistic behavior.

    The book is published by University of Missouri Press. The audiobook is published by University Press Audiobooks.

    ©2018 The Curators of the University of Missouri (P)2020 Redwood Audiiobooks

    Commentaires

    “This study is important.” (Patricia Dooley, Wichita State University) 

    "Sumpter's work is not just good, but exceptional." (H-Net Reviews)

    Ce que les auditeurs disent de Before Journalism Schools: How Gilded Age Reporters Learned the Rules

    Moyenne des évaluations utilisateurs. Seuls les utilisateurs ayant écouté le titre peuvent laisser une évaluation.

    Commentaires - Veuillez sélectionner les onglets ci-dessous pour changer la provenance des commentaires.

    Il n'y a pas encore de critique disponible pour ce titre.