Votre titre Audible gratuit

9,95 € / mois après 30 jours. Résiliable à tout moment.

ou
Dans le panier
Les membres Amazon Prime bénéficient automatiquement de 2 livres audio offerts chez Audible.

Vous êtes membre Amazon Prime ?

Bénéficiez automatiquement de 2 livres audio offerts.
Bonne écoute !

    Description

    An understanding of psychology - specifically the psychology behind how users behave and interact with digital interfaces - is perhaps the single most valuable nondesign skill a designer can have. The most elegant design can fail if it forces users to conform to the design rather than working within the "blueprint" of how humans perceive and process the world around them.

    This practical guide explains how you can apply key principles in psychology to build products and experiences that are more intuitive and human-centered. Author Jon Yablonski deconstructs familiar apps and experiences to provide clear examples of how UX designers can build experiences that adapt to how users perceive and process digital interfaces.

    You’ll learn:

    • How aesthetically pleasing design creates positive responses
    • The principles from psychology most useful for designers
    • How these psychology principles relate to UX heuristics
    • Predictive models including Fitts’ law, Jakob’s law, and Hick’s law
    • Ethical implications of using psychology in design
    • A framework for applying these principles
    ©2020 Jon Yablonski (P)2021 Upfront Books

    Ce que les auditeurs disent de Laws of UX

    Moyenne des évaluations utilisateurs. Seuls les utilisateurs ayant écouté le titre peuvent laisser une évaluation.
    Global
    • 5 out of 5 stars
    • 5 étoiles
      2
    • 4 étoiles
      0
    • 3 étoiles
      0
    • 2 étoiles
      0
    • 1 étoile
      0
    Interprétation
    • 5 out of 5 stars
    • 5 étoiles
      1
    • 4 étoiles
      0
    • 3 étoiles
      0
    • 2 étoiles
      0
    • 1 étoile
      0
    Histoire
    • 5 out of 5 stars
    • 5 étoiles
      1
    • 4 étoiles
      0
    • 3 étoiles
      0
    • 2 étoiles
      0
    • 1 étoile
      0

    Commentaires - Veuillez sélectionner les onglets ci-dessous pour changer la provenance des commentaires.

    Il n'y a pas encore de critique disponible pour ce titre.
    Trier par :
    Trier par:
    • Global
      5 out of 5 stars
    • Interprétation
      5 out of 5 stars
    • Histoire
      5 out of 5 stars
    Image de profile pour AvidShopper
    • AvidShopper
    • 19/10/2021

    Useful for anyone in UX

    This was a delightful book. Some old ideas backed up by data and some new or forgotten principles with provided examples. Anyone in UX or UI design would enjoy this book and it provides many other avenues to explore.

    1 personne a trouvé cela utile

    • Global
      5 out of 5 stars
    • Interprétation
      5 out of 5 stars
    • Histoire
      5 out of 5 stars
    Image de profile pour Jeff
    • Jeff
    • 31/05/2022

    short and sweet

    a lot of content packed into a condensed format. adheres to the limited attention economy