Alexandre Centner
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Bad Blood
- Secrets and Lies in a Silicon Valley Startup
- De : John Carreyrou
- Lu par : Will Damron
- Durée : 11 h et 37 min
- Version intégrale
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Global
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Performance
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Histoire
In 2014, Theranos founder and CEO Elizabeth Holmes was widely seen as the female Steve Jobs: a brilliant Stanford dropout whose start-up “unicorn” promised to revolutionize the medical industry with a machine that would make blood testing significantly faster and easier. Backed by investors such as Larry Ellison and Tim Draper, Theranos sold shares in a fund-raising round that valued the company at more than $9 billion, putting Holmes’ worth at an estimated $4.7 billion. There was just one problem: The technology didn’t work.
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Une histoire qui fait froid dans le dos
- Écrit par : Max le 25/03/2019
- Bad Blood
- Secrets and Lies in a Silicon Valley Startup
- De : John Carreyrou
- Lu par : Will Damron
Plus passionnant que Game of Thrones ou 24h
Rédigé le : 02/08/2019
Investigation extrêmement bien réalisée et histoire passionnante racontée à merveille. Incroyable de découvrir comment quelques personnes avec beaucoup d’assertivité ont réussi à berner autant de personnes intelligentes et faire taire autant d’autres... Comment de nombreux investisseurs ont-ils pu bâcler leur due diligence à ce point ? Comment des avocats ont-ils pu mettre de côté leur sens de l’éthique ? Comment des hommes d’affaires ont été aveuglés ? Tellement dingue que ce soit une histoire vraie ! certainement un des meilleurs bouquins business que j’ai lu ces dernières années (sur près d’une cinquantaine)
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This Is Marketing
- You Can't Be Seen Until You Learn to See
- De : Seth Godin
- Lu par : Seth Godin
- Durée : 7 h et 2 min
- Version intégrale
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Global
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Performance
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Histoire
Now, for the first time, Seth Godin offers the core of his marketing wisdom in one compact, accessible, and timeless package. This Is Marketing shows you how to do work you're proud of, whether you're a tech start-up founder, a small-business owner, or part of a large corporation. Great marketers don't use consumers to solve their company's problem; they use marketing to solve other people's problems. Their tactics rely on empathy, connection, and emotional labor instead of attention-stealing ads. When done right, marketing seeks to make change in the world.
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Philosophe aux milliards de revenus vous parle
- Écrit par : José DESGRIS le 02/04/2019
- This Is Marketing
- You Can't Be Seen Until You Learn to See
- De : Seth Godin
- Lu par : Seth Godin
way too basic for advanced marketers
Rédigé le : 24/05/2019
good summary for beginners but definitely not recommended for advanced marketers. Practicing marketing for the past 20 years, this is all good sense you need to apply but don’t expect to learn new revolutionary things...