Gratuit avec l’offre d'essai

Écouter avec l’offre

Écoutez en illimité un large choix de livres audio, créations & podcasts Audible Original et histoires pour enfants.
Recevez 1 crédit audio par mois à échanger contre le titre de votre choix - ce titre vous appartient.
Gratuit avec l'offre d'essai, ensuite 9,95 €/mois. Résiliez à tout moment.
Couverture de Museum Worthy

Museum Worthy

De : Elizabeth Campbell
Lu par : Holly Adams
Essayer pour 0,00 €

9,95 € par mois après 30 jours. Résiliez à tout moment.

Acheter pour 18,85 €

Acheter pour 18,85 €

Utiliser la carte qui se termine par
En finalisant votre achat, vous acceptez les Conditions d'Utilisation. Veuillez prendre connaissance de notre Politique de Confidentialité et de notre Politique sur la Publicité et les Cookies.
Les membres Amazon Prime bénéficient automatiquement de 2 livres audio offerts chez Audible.

Vous êtes membre Amazon Prime ?

Bénéficiez automatiquement de 2 livres audio offerts.
Bonne écoute !

    Description

    Art looting is commonly recognized as a central feature of Nazi expropriation. After the war, the famed Monuments Men (and women) recovered several hundred thousand pieces from the Germans' makeshift repositories. Well-publicized restitution cases, such as that of Gustav Klimt's luminous painting featured in the film Woman in Gold, illustrate the legacy of Nazi looting in the art world today. But what happened to looted art that was never returned to its rightful owners?

    In France, Belgium, and the Netherlands, postwar governments appropriated the most coveted unclaimed works for display in various public buildings. Following cultural property norms of the time, the governments created custodianships over the unclaimed pieces, without using archives in their possession to carry out thorough provenance (ownership) research. This policy extended the dispossession of Jewish owners wrought by the Nazis and their collaborators well into the twenty-first century. The custodianships included paintings by traditional and modern masters, such as Rembrandt, Cranach, Rubens, Tiepolo, Picasso, and Matisse. This appropriation of plundered assets endured without controversy until the mid-1990s, when activists and journalists began challenging the governments' right to hold these items, ushering in a period of cultural property litigation that endures to this day.

    ©2024 Oxford University Press (P)2024 Tantor

    Ce que les auditeurs disent de Museum Worthy

    Moyenne des évaluations utilisateurs. Seuls les utilisateurs ayant écouté le titre peuvent laisser une évaluation.

    Commentaires - Veuillez sélectionner les onglets ci-dessous pour changer la provenance des commentaires.

    Il n'y a pas encore de critique disponible pour ce titre.